70 lat tradycji. Inspirujemy Prowokujemy Dyskutujemy

Stwórz ze „Znakiem” Atlas Polskich Mężczyzn

Męskość nie jest w kryzysie, po prostu przestała być rozumiana przez wszystkich tak samo. Tradycyjny wzorzec polskiego mężczyzny stał się tylko jednym z wielu. Nie warto o niego walczyć, ale dyskutować o tym, jakie są dla niego alternatywy, co buduje tożsamość mężczyzn, jak jest konstruowana i co z tego wynika.
 

W „Atlasie polskich mężczyzn” wraz z pisarzami, publicystami i blogerami opisujemy 7 typów mężczyzn i męskości:

Oczywiście można powiedzieć, że męskość to męskość. Jednak nie uciekniemy w ten sposób od problemu, bo jakieś konkretne obrazowanie pod tym stwierdzeniem się jednak kryje. Stąd powstał pomysł, by zapoczątkować atlas polskich mężczyzn. Chcę w ten sposób pokazać, jak na różne sposoby można odpowiedzieć na pytanie, co znaczy być mężczyzną w Polsce. Atlas powstał po lekturze blogów, magazynów kierowanych do mężczyzn, profili społecznościowych, forów internetowych, komentarzy pod tekstami dotyczącymi męskości. – Marta Duch-Dyngosz. 

„Atlas polskich mężczyzn” publikujemy w listopadowym numerze „Znaku”.

Kup

„Znak” w EMPIKu | ePUB/MOBI AppStore | PDF

 

O rozwijanie „Atlasu polskich mężczyzn” poprosiliśmy również  blogerów, którzy męskimi tematami zajmują się na co dzień. Wybrane głosy:

Twórca serwisu Tatowy pisze o trzech typach ojców:

1. Tata, który ma wszystko gdzieś, czyli Złamas.
2. Tata, który pomaga i wychowuje, czyli Tatowy.
3. Tata, który chce, ale nie wie jak, czyli Obserwator… (czytaj całość)

 

„Ojciec Karmiący” pisze: Mimo wszystko ojciec jest z tych facetów, a może bardziej ogólnie, ludzi, dla których kwestia tożsamości płciowej nie jest najważniejsza.(czytaj całość)

Wkrótce kolejne głosy.

 

konkurs

Drogie Czytelniczki i Drodzy Czytelnicy,

zapraszamy do nadsyłania swoich wariacji na temat typów męskości, które wciąż czekają na swoją ilustracj (Konstruktor, Kolekcjoner). Zachęcamy również do zgłaszania swoich propozycji do naszego atlasu – zarówno kolejnych typów, jak i propozycji innego uporządkowania i nazwania typów męskości. Najciekawsze prace (teksty w dowolnej formie np. esej, opowiadanie, komentarz, wywiad, zestawienie) opublikujemy i nagrodzimy prenumeratami miesięcznika „Znak” oraz najnowszymi książkami Wojciecha Jagielskiego i Wiesława Myśliwskiego. 

Na odpowiedzi czekamy do 30 grudnia 2013 r. Prace można zgłaszać pocztą tradycyjną na adres redakcji podany w regulaminie  lub mailowo: miesiecznik@znak.com.pl. Czytaj regulamin

 

 
 

Zapisz się do newslettera!

Otrzymasz 35% kod rabatowy na dowolny numer miesięcznika oraz informacje o promocjach, wydarzeniach i spotkaniach autorskich

email marketing zapewnia MailPlanner

Newsletter